Aviseringar
Rensa alla

M vs V

Båda är lika dåliga 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar Vs välfärdspolitik. Tanken på att vi ska ta hand om varandra. Tanken på att dela ut arbetskraften. Tanken på att livet inte ska vara så jobbigt, vilket i princip inte finns inom något annat parti. Däremot gillar jag inte hur man vill styra människors liv. Där är moderaterna bättre. Dessutom är jag osäker på om man verkligen lagt sin smutsiga historia bakom sig. När man ibland hör olika uttalanden från folk förutom Sjöstedt, typ ungdomsförbundet, undrar man vad partiet egentligen har för syn på demokrati och yttrandefrihet. Sjöstedt tycker jag dock är väldigt trevlig. Han brinner för det han säger. En trevlig typ.  Reinfeldt är vidrig. Översittare. Hatar översittare. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:
Gillar Vs välfärdspolitik. Tanken på att vi ska ta hand om varandra. Tanken på att dela ut arbetskraften. Tanken på att livet inte ska vara så jobbigt, vilket i princip inte finns inom något annat parti. Däremot gillar jag inte hur man vill styra människors liv. Där är moderaterna bättre. Dessutom är jag osäker på om man verkligen lagt sin smutsiga historia bakom sig. När man ibland hör olika uttalanden från folk förutom Sjöstedt, typ ungdomsförbundet, undrar man vad partiet egentligen har för syn på demokrati och yttrandefrihet. Sjöstedt tycker jag dock är väldigt trevlig. Han brinner för det han säger. En trevlig typ.  Reinfeldt är vidrig. Översittare. Hatar översittare. 

det är alfa att vara översittare???

SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

det är alfa att vara översittare???

Kanske, då gillar jag inte alfa. 

SvaraCitera
Ämnesstartare

Knekten:

Kanske, då gillar jag inte alfa. 

Glad

SvaraCitera

Absolut Inte V de är kommunister som vill inskränka våran rätt med att beskatta allt med höga skatter och en sak är t.ex. som nu när de vill ta bort vinsten i välfärden för att de tycker att Alla privata företag inom vård, skola och omsorg är dåliga för att ''de sköter sig inte'', visst finns det vissa oseriösa aktörer men vem vill va på ett sjukhus, en skola eller ha en anhörig där man inte får den utbildning eller vård man behöver? Om inte det företaget uppfyller kraven så ska de inte få finnas till och då kan man väl söka sig någon annan stans men bara för att Carema och Alleris eller är dåliga för att de slussar ut en massa pengar utomlands på olika sätt och att det är dåligt på vissa ställer är det inte dåligt överallt.

M är för lägre skatter t.ex. arbetsgivaravgiften, det är bra för att då blir det mer lönsamt att anställa någon än att köpa maskiner och som det är nu är det billigare att köpa maskiner än att anställa personal. De är också för att man ska jobba 6h per dag och man ska Ändå ha samma lön som innan och dessutom så behövs det fler anställda. För de små företagen på låt säga 3per eller några till så tvingas de anställa en till som de förmodligen inte har råd med och det ger katastrofala följder och företaget går förmodligen i konkurs. Men det ändrar M på. V är emot bemanningsföretag som är väldigt bra för både små och stora företag där man kan hyra in folk från det företaget när det behövs och det är väldigt positivt för alla företag och speciellt för små. V gillar inte företag de vill bara förstatliga allt så aldrig att jag ger min röst till dem.

M underlättar för företag att kunna växa på marknaden och öppnar dörrar som V stänger.

Att låta vinster i välfärden få finnas är bra och ju mer konkurrens desto bättre, den som ger bäst vård eller utbildning vinner och så ska det förbli och allt som är statligt är inte bra som V tycker, det finns en mängd olika statliga företag inom allt möjligt där det inte fungerar så bra men det blundar man hellre för.

SvaraCitera

Pengar är roten till allt ont

SvaraCitera

morfar ginko:
V tilltalar mig

''jävla kommunist'' citat av dig.

SvaraCitera

de profundis clamavi:
Pengar är roten till allt ont

Men pengar behövs, tycker du det är bättre med byteshandel som vi hade för 10 000tals år sen? Tänk om man inte har något att byta och svälter ihjäl? När folk blir giriga och vill ha så spelar det ingen roll om man har pengar eller ej men visst så finns det dåliga saker med pengar men så är det bara är laglösa länder som Ryssland, Kuba, Kina m.f. där det är svårt att starta företag och behålla det eller omöjligt. På tal om Nordkorea.

SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Men pengar behövs, tycker du det är bättre med byteshandel som vi hade för 10 000tals år sen? Tänk om man inte har något att byta och svälter ihjäl? När folk blir giriga och vill ha så spelar det ingen roll om man har pengar eller ej men visst så finns det dåliga saker med pengar men så är det bara är laglösa länder som Ryssland, Kuba, Kina m.f. där det är svårt att starta företag och behålla det eller omöjligt. På tal om Nordkorea.

Byteshandel är en form av transaktion, så...Trött

SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: De är också för att man ska jobba 6h per dag och man ska Ändå ha samma lön som innan och dessutom så behövs det fler anställda.

Nej det är M inte alls. Man ä mycket kritiska till det förslaget. 

SvaraCitera

de profundis clamavi:

Byteshandel är en form av transaktion, så...Trött

så om man inte äger något och inte kan få mat då är det lika bra att svälta ihjäl, jag förstår. Då ska man döda någon eller stjäla någons annans mat? Hur ska man göra om man inte kan byta o ha en transaktion? Förvirrad
Knappast att någon ger en mat och isf är det väl släkt och vänner och att man samarbeter fast människor gör ju inte gärna det och om man inte ska få ha nen transaktion så vet jag inte alls hur du tänker men jag är nyfiken på det.

SvaraCitera

Jag finns nog inte:

Nej det är M inte alls. Man ä mycket kritiska till det förslaget. 

Nä nä det är V som är det, jag var kanske inte tydlig med det, M är högst emot det förslaget, de vet jag och det är jag också.

SvaraCitera

trevlig-snubbe:

så om man inte äger något och inte kan få mat då är det lika bra att svälta ihjäl, jag förstår. Då ska man döda någon eller stjäla någons annans mat? Hur ska man göra om man inte kan byta o ha en transaktion? Förvirrad
Knappast att någon ger en mat och isf är det väl släkt och vänner och att man samarbeter fast människor gör ju inte gärna det och om man inte ska få ha nen transaktion så vet jag inte alls hur du tänker men jag är nyfiken på det.

Icke!
Har vi en liten Rousseau här? Anledningen till att vi inte samarbetar är för att 'Pengar är roten till allt ont'...

SvaraCitera

de profundis clamavi:

Icke!
Har vi en liten Rousseau här? Anledningen till att vi inte samarbetar är för att 'Pengar är roten till allt ont'...

Men när det inte fanns pengar och man dödade varandra och det var svårare att hitta mat än när man slog sig ner då vi fann jordbruket och det blev lite lugnt ett tag var man itne ond innan också? Det finns onda människor men det har inte med pengar att göra men de finns ju onda människor som använder pengar men man kan ju göra bra saker med pengar så pengar är inte bara dåligt. Att starta ett företag och att anställa folk är ju bra och där kommer pengar in, att köpa någon en present är snällt, osv.

JAg vet inte vem/vad Rousseau är men kanske att jag är en sådan.

SvaraCitera