aristoteles: Well, behöver jag redogöra?
Antar att du försöker applicera din egen mall på mig var det gäller bedrifter i livet etc, jag har min egen, men tack i guess. 🙂
S3ON:
Antar att du försöker applicera din egen mall på mig var det gäller bedrifter i livet etc, jag har min egen, men tack i guess. 🙂
Nej, jag har en mer generisk för pöbeln.
aristoteles:
Nej, jag har en mer generisk för pöbeln.
Betvivlar det, men tänker inte ingå i ngt tvångssamhälle. 
S3ON:
Betvivlar det, men tänker inte ingå i ngt tvångssamhälle.
Ingen tvingar dig, det är ju uppenbart.
aristoteles:
Ingen tvingar dig, det är ju uppenbart.
Tänker fortsätta vandra längs min egen stig var det gäller tankarna och ingen kan hindra mig! 🙂
Punda: eftersom de jobbiga grejerna man utsätts för hela jävla tiden inte blir jobbiga längre :S
så om man går en utbildning som är jobbig så räcker det inte att fortsätta kämpa tills den inte är jobbig längre?
jag snackar inte om att undvika allt som är tråkigt/jobbigt. snarare att maximera det man gillar för att balansera.
S3ON:
Tänker fortsätta vandra längs min egen stig var det gäller tankarna och ingen kan hindra mig! 🙂
Det tror inte jag heller, hoppas du blir nöjd så
sinnessjuk uns: så om man går en utbildning som är jobbig så räcker det inte att fortsätta kämpa tills den inte är jobbig längre?
va?
Läser du en lättare utbildning efter den du läser nu kommer du inte tycka det är lika jobbigt som du hade gjort ifall du ej läst den du gör nu innan den lättare.
Och hade du läst en mer krävande utbildning innan den du läser nu så hade du inte tyckt att den du läser nu är jobbig.
sinnessjuk uns: jag snackar inte om att undvika allt som är tråkigt/jobbigt. snarare att maximera det man gillar för att balansera.
Ju jobbigare du har haft det desto lättare kommer du kunna njuta av annat. du kommer också gilla det än mer.
Att göra jobbiga saker betyder inte att man inte ska göra najs saker.
Punda:
va?
Läser du en lättare utbildning efter den du läser nu kommer du inte tycka det är lika jobbigt som du hade gjort ifall du ej läst den du gör nu innan den lättare.
Och hade du läst en mer krävande utbildning innan den du läser nu så hade du inte tyckt att den du läser nu är jobbig.Ju jobbigare du har haft det desto lättare kommer du kunna njuta av annat. du kommer också gilla det än mer.
Att göra jobbiga saker betyder inte att man inte ska göra najs saker.
eller så väljer man en utbildning man tycker är rolig, intressant och givande. då är det jobbiga inte lika jobbigt. att ha tråkigt ser jag fan 0 poäng i. givetvis utsätter jag mig för tråkiga saker typ som att interagera med myndigheter och att fila fötterna. även i skolan utsätts jag för tråkiga moment som jag tar mig igenom. ja, jag klarar då utbildningen men lär mig fan inte särskilt mycket alls av saker jag är ointresserad av.
alltså, vad inte ens vad jag ska säga om det andra strycket.
människor har problem så det räcker, sjukdom, ekonomi, relationer etc. visst finns det folk som inte klarar att njuta av saker, ett problem jag märkt av hos folk som utsätter sig för tråkiga saker för sakens skull. enligt mig föder njutning mer njutning.
sinnessjuk uns: eller så väljer man en utbildning man tycker är rolig, intressant och givande. då är det jobbiga inte lika jobbigt. att ha tråkigt ser jag fan 0 poäng i. givetvis utsätter jag mig för tråkiga saker typ som att interagera med myndigheter och att fila fötterna. även i skolan utsätts jag för tråkiga moment som jag tar mig igenom. ja, jag klarar då utbildningen men lär mig fan inte särskilt mycket alls av saker jag är ointresserad av.
Men du menade fortfarande på att den var jobbig? Gränsen för vad som är jobbig är ju subjektiv och ju högre gränsen är satt desto mer klarar du av. Hade du klarat av att plugga
dubbelt så mycket utan att tycka det var jobbigt så hade ju det varit bättre. (notera att detta inte betyder att du måste plugga dubbelt så mycket)
Själv tycker jag fila fötterna är riktigt soft. Satt i badet och fixade med mina fossingar idag. Hade det inte varit bättre om du inte heller tyckte det var jobbigt? Och hade det inte varit bättre om du istället tyckte det var lätt att interagera med myndigheter?
sinnessjuk uns: alltså, vad inte ens vad jag ska säga om det andra strycket.
människor har problem så det räcker, sjukdom, ekonomi, relationer etc. visst finns det folk som inte klarar att njuta av saker, ett problem jag märkt av hos folk som utsätter sig för tråkiga saker för sakens skull. enligt mig föder njutning mer njutning.
Att du kräver en najs partner, fast boende, pengar till hyra och mat och ledighet för att njuta är inget du tycker är underligt? Det finns människor som kan njuta av att endast ha luft att andas. Vore inte detta att föredra?
Punda: Själv tycker jag fila fötterna är riktigt soft. Satt i badet och fixade med mina fossingar idag. Hade det inte varit bättre om du inte heller tyckte det var jobbigt? Och hade det inte varit bättre om du istället tyckte det var lätt att interagera med myndigheter?
nej, skiter fullständigt i det pga 1. pojkvän gillar att fila mina fötter, 2. interagerar inte allt för ofta med myndigheter och jag vet inte vad det säger om en person om man känner njutning av att göra det.
Punda: Att du kräver en najs partner, fast boende, pengar till hyra och mat och ledighet för att njuta är inget du tycker är underligt? Det finns människor som kan njuta av att endast ha luft att andas. Vore inte detta att föredra?
hm, du har väl inte koll på mitt boende eller min ekonomi? jag har levt rätt många liv och saker har inte alltid varit som jag har det nu. kan relatera till att endast ha luft att andas, det är trevligt det med.
tycker sen inte det är en dålig sak att kunna gilla mat och kärlek.
sinnessjuk uns:
nej, skiter fullständigt i det pga 1. pojkvän gillar att fila mina fötter, 2. interagerar inte allt för ofta med myndigheter och jag vet inte vad det säger om en person om man känner njutning av att göra det.hm, du har väl inte koll på mitt boende eller min ekonomi? jag har levt rätt många liv och saker har inte alltid varit som jag har det nu. kan relatera till att endast ha luft att andas, det är trevligt det med.
tycker sen inte det är en dålig sak att kunna gilla mat och kärlek.
du svarar inte på frågorna. och det är inte att jag är intresserad av din situation. det är dig själv du bör svara inför. viktigt att ställa sådana frågor till sig själv och att ärligt besvara dem.
Punda:
du svarar inte på frågorna. och det är inte att jag är intresserad av din situation. det är dig själv du bör svara inför. viktigt att ställa sådana frågor till sig själv och att ärligt besvara dem.
otydligt nu ifall jag ska svara dig eller inför mig själv?