Aviseringar
Rensa alla

Problem med graviditet!


Ämnesstartare

för en månad sen exakt hade jag oskyddat sex med en kille som ledde till att jag nu blivit gravid.(Enligt olika sidor är jag i v7 om man räknar som man ska från senaste första dagen mensen) Jag har fått en tid hos gyn för att gå o prata osv men känner fortfarande en osäkerhet ifall jag ska göra abort eller inte.Har inte berättat någonting för killen och vet inte hur jag ska gå tillväga? Tips?!


   
Citera

om du inte vet hur du skall göra så bör du nog göra abort, men vem är jag jag att bestämma det......

vill du att vi ska bestämma åt dig? 

tror du att killen kan bli en bra fader och ta ansvar och sådär? 


   
SvaraCitera

 Ska du behålla barnet finns det ju en del att fundera på. Hur ser din ekonomiska situation ut? Hur ser hans ut? Bor du hemma? Är du mogen att bli mamma? Är han mogen och lämplig att bli pappa till barnet? Kommer han att ta sitt delade ansvar för barnets vårdnad?


   
SvaraCitera
mynona

Jag vill inte pressa dig ännu mer i en sådan situation, men tänk på att tiden går och det är inte oviktigt i en gravididet. du säger att du är osäker, så gå då på din tid och prata med dem så kanske du blir säkrare på vad du vill. du kan också tala om det privat med någon vän du litar på. 


   
SvaraCitera

Som tjohej säger, det finns mycket att tänka på ekonomiskt samt om du är redo att bli mamma. Tänk på grejerna du får offra isåfall! Lycka till med allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
 Ska du behålla barnet finns det ju en del att fundera på. Hur ser din ekonomiska situation ut? Hur ser hans ut? Bor du hemma? Är du mogen att bli mamma? Är han mogen och lämplig att bli pappa till barnet? Kommer han att ta sitt delade ansvar för barnets vårdnad?

Alltså jag vet ju inte riktigt hur jag vill göra. Jag har god ekonomi för att klara av de, bor i egen lägenhet. De är ju just de hur han ställer sig till de hela, känner inte att de är ett måste att ha honom delaktig samtidigt har jag inte mage att undanhålla de för honom...Han är nog inte redo för en papparoll även fast han har fast inkomst osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Jag vill inte pressa dig ännu mer i en sådan situation, men tänk på att tiden går och det är inte oviktigt i en gravididet. du säger att du är osäker, så gå då på din tid och prata med dem så kanske du blir säkrare på vad du vill. du kan också tala om det privat med någon vän du litar på. 

Tack!Ska gå på tiden jag har fått och se hur jag känner efteråt, älskar ju barn och känns hemskt att tabort en individ som är påväg in i världen.


   
SvaraCitera

Gå till gyn och prata ut, det kommer kännas bättre. Men vet att de kommer uppmuntra dig till att prata med din pojkvän, vilket jag också tror kommer vara ett viktigt steg inför ditt val sen. Jag tror huruvida ni båda är mogna kommer bli tydligare sen när du pratat med honom, det här är ju något ni gjort tillsammans. Försök föreställa dig själv med ett barn, hur känns det? Kommer ditt liv gå ihop med ett barn? Alltså ekonomiskt och med dina drömmar. Fundera. Det är ett oerhört svårt val men mitt största tips är att prata, prata med gyn, prata med din pojkvän och prata med din familj och dina vänner. 

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
om du inte vet hur du skall göra så bör du nog göra abort, men vem är jag jag att bestämma det......

vill du att vi ska bestämma åt dig? 

tror du att killen kan bli en bra fader och ta ansvar och sådär? 

Är inte ute efter att du eller ni ska bestämma däremot bad jag om tips. Jag vet att jag har ekonomin och skulle klara av att ta hand om mitt egna barn. Däremot är jag rädd för att isf berätta för pappan. Vet liksom inte om jag klarar av att ta bort de eftersom jag är så barnkär. Ska gå på mötet så fr jag se hur jag gör... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Gå till gyn och prata ut, det kommer kännas bättre. Men vet att de kommer uppmuntra dig till att prata med din pojkvän, vilket jag också tror kommer vara ett viktigt steg inför ditt val sen. Jag tror huruvida ni båda är mogna kommer gå bli tydligare sen när du pratat med honom, det här är ju något ni gjort tillsammans. Försök föreställa dig själv med ett barn, hur känns det? Kommer ditt liv gå ihop med ett barn? Alltså ekonomiskt och med dina drömmar. Fundera. Det är ett oerhört svårt val men mitt största tips är att prata, prata med gyn, prata med din pojkvän och prata med din familj och dina vänner. 

Lycka till

De är ju inte min pojkvän, utan en kille som jag hållt på med innan inget mer. Tack för tipsen


   
SvaraCitera

Nittonhundranittiofyra: De är ju inte min pojkvän, utan en kille som jag hållt på med innan inget mer. Tack för tipsen

Förlåt, läste fel! Nåväl, oavsett så förtjänar han också att veta. Det är hans barn också! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Förlåt, läste fel! Nåväl, oavsett så förtjänar han också att veta. Det är hans barn också! 

Vet ju de...


   
SvaraCitera
Robler

Måste bara skratta åt rubriken. "Problem med graviditet"Hela graviditeten är i princip ett problem. TÄNL SÅHÄR: barn är en jävligt permanent ska som du alltid måste sätta först. Ska du plugga? Måste se till så att du har tid/råd med barnet. Vill du resa? Då får du antingen ta med dig barnet (yay för barnsäkra semestrar...) eller skaffa barnvakt. Är det nått band du vill se, eller kanske den där nya filmen på bio, eller kanske bara en utekväll med tjejerna? Tveksamt, du måste skaffa barnvakt. Och ha råd, barn är DYRA. Slutligen, om det inte funkar mellan dig och pappan så lycka till med att dejta som singelförälder.

Men åandrasidan så är jag så anti barn man kan komma så du borde nog inte lyssna på mig Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Avskyr människor som dig.

Jag avskyr människor som inte tar något ansvar för sina handlingar. Människor som leker med liv och behandlar det som smuts. Du inser väl själv att du inte kan behålla barnet? Ditt lösaktiga sexualliv är knappast bra för barnet som inte ens lär få träffa sin pappa. Du har inte ens berättat för barnets pappa att du är med barn. Du är knappast lämplig som förälder. Har du ens någon utbildning? Något fast jobb? Hur gammal är du överhuvudtaget, 17 år? Antar att du är ett barn själv. Patetiskt.

Det låter precis som om du hade en sjukdom. Fyfan säger jag. Ryck upp dig för tusan.


   
SvaraCitera