Aviseringar
Rensa alla

Ska jag hota honom?


Ämnesstartare

En kille kontaktade mig för länge sedan och jag hade en spännande tanke om att det skulle vara kul att ha en hemlig relation och ses osv.
Vi skojade om det ett par gånger men sedan märkte jag att han var seriös

Innan allt bra frågade jag var han var ifrån, avvisade honom för att han bodde i en grannstad men han ljög om att han var född någonstans i skåne (långt ifrån våra områden). Frågade då om han känner några i min stad, för han är från ett land där de flesta som är därifrån är väldigt kulturella och håller ihop, men han förnekade det.
Efter ca 1 månads kontakt ville han lägga till mig på fb och jag sa mitt fullständiga namn, då ser jag att vi har flera gemensamma vänner och jag insåg att han vet vem mitt ex är (de är från samma land).

Bröt kontakten direkt utan att säga något, men tror han förstod varför. Han kontaktade mig en månad efter att jag bröt kontakten och då svarade jag av misstag (eftersom numret var raderat), så fort jag hörde honom så avvisade jag honom väldigt kallt och bad honom att Aldrig mer ringa mig.

Nu har han ringt mig igen men jag har inte svarat. Problemet är att killen som ljög (han som ringde mig igen) vet att jag varit tillsammans med mitt ex... Och jag är rädd för att det någon gång i framtiden kommer fram att han haft kontakt med mig. Han kanske vill sprida rykten för att jag avvisade honom
Är rädd för att han har kvar sms från mig

Så jag funderar på att ringa honom och säga "du, lyssna noga nu, jag har kvar dina sms och om du säger något till någon kommer jag visa dem för alla" och be honom att låta mig vara. Vill även fråga honom varför han ljög om att han inte känner folk i min stad

vad är era tankar om det här?


   
Citera
Ämnesstartare

ignorera bara


   
SvaraCitera
Kudhos

Ignorera men behåll smsen. Hoppas han fattar såsmåningom. 


   
SvaraCitera

1. vad skulle det spela för roll?
2. varför skulle han ens visa dem för någon..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Ignorera men behåll smsen. Hoppas han fattar såsmåningom. 

tagit bort dem för länge sedanLedsen

Blivande_japan:
1. vad skulle det spela för roll?
2. varför skulle han ens visa dem för någon..?

för finns folk som han känner som inte är så förtjusta i mig och vissa jag känner, går därför lite rykten som tystats men ganska lätt att få liv i dem igen

principen handlar ju om att människor är kapabla till sjuka grejer. undrar om det är bäst att säga åt honom på skarpen eller att försöka få honom att förstå på ett fridfullt sätt.

Han har ju ändå ringt, känns taskigt att inte ge respons på det


   
SvaraCitera

ysomiwhy
för finns folk som han känner som inte är så förtjusta i mig och vissa jag känner, går därför lite rykten som tystats men ganska lätt att få liv i dem igen

principen handlar ju om att människor är kapabla till sjuka grejer. undrar om det är bäst att säga åt honom på skarpen eller att försöka få honom att förstå på ett fridfullt sätt.

Han har ju ändå ringt, känns taskigt att inte ge respons på det

har ingen aning om vad du skrivit och hur intressant det kan vara för andra, men tror (utan vidare belägg) att du oroar dig i onödan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

har ingen aning om vad du skrivit och hur intressant det kan vara för andra, men tror (utan vidare belägg) att du oroar dig i onödan.

tror du skulle fatta om jag kunde berätta exakt allt 🙂

personen känner mitt ex, deras släktingar är gifta med varandra och många som känner dem gillar inte en del som jag känner (i min stad) så skulle väl inte förvåna mig om han sa något om mig
men det är ju för att sådant hänt mig förut med samma människor, så förväntar mig ej att just du ska förstå. försökte iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inte. Det är utpressning. Polisanmäl honom istället för ofredande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja 


   
SvaraCitera