Aviseringar
Rensa alla

Ska vi acceptera detta?


Ämnesstartare

Alla har vi stött på ord och uttryck lånade från utrikeska till inrikeska.
Men är det okej att som en av landets största nyhetstidningar använda dessa på ett sådant vulgärt och brutalt vis?!

Aftonbladet skrev i morse i en artikel "flajer" när skribenten syftade på flygblad.

Observera att svarsalternativen är utformade efter mallen Aftonbladet använder i pollarna i appen.


   
Citera
Ämnesstartare

The struggle när man råkar trycka på skicka utan att ha skrivit i taggar. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#alltärok


   
SvaraCitera

Röstade på det sista alternativet. Flajer låter som om det vore att vara skojsamt såsom Fillingar. Slang.
Vet inte, om det är opassande sådär pass när det står i en tidning. Men ogillar "ordet".

Av-topic; Jag läste denna tråden kl 20:04 men den publicerades 20:05. Undrar om det är UM eller JAG som inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis
Av-topic; Jag läste denna tråden kl 20:04 men den publicerades 20:05. Undrar om det är UM eller JAG som inte stämmer.

Ums klocka stämmer inte. :/ En minut före.


   
SvaraCitera
Notice

Vem bryr sig?


   
SvaraCitera

Varför använda ett ickesvenskt ord som man sedan försvenskar fast vi redan har ett väldigt bra ord för det.
Jag förstår inte varför AB alltid ska försöka att vara internationella eller vad du nu håller på med.


   
SvaraCitera
reben

tkr man får skriva hur fan man vill poängen är väl att bli förstådd o uppenbarligen fattade ni ju va flajer va så whatever


   
SvaraCitera

rotorblad: Flygblad är det objektivt sett korrekta

för bövelen


   
SvaraCitera

reben:
tkr man får skriva hur fan man vill poängen är väl att bli förstådd o uppenbarligen fattade ni ju va flajer va så whatever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad: Flyer är okej

"flygbad" det beror på om skribenten var över 80 då är det okej att skriva flygblad


   
SvaraCitera

Som om det spelar någon större roll..


   
SvaraCitera

Silver Surfer:
"flygbad" det beror på om skribenten var över 80 då är det okej att skriva flygblad

Flygbad låter väldigt intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Flygbad låter väldigt intressant

Skitsamma att inte avsluta med punkt men peka finger på mig att jag stavar fel på ett ställe låter intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle inte förstå om någon sade flajer till mig.


   
SvaraCitera