om man dricker mycket av en alcohol dryck t.e.x cider med hög alcohol som man tycker är god är de då risk att man blir för full? men trots är de bara 7,5""
IIGonnaKillYou99: men man blir väl inte så dygnfull av 7.5% cider?
Allt beror ju på mängden du dricker. Det är alltid bättre att dricka med full mage med mat än att dricka på tom mage.
För övrigt är väl en 7,5% cider nästan dubbel så stark som en "vanlig" starkcider. Varför inte köpa vanlig standard starkcider?
En fråga - varför vill du bli dyngfull och göra bort dig? Det brukar inte vara det första man ser fram emot när man dricker. Jag dricker lagom, blir vad man kallar snyggt för "salongsberusad" och brukar ha skitkul och vaknar pigg som en mört dagen därpå utan att vara bakis.
politisk realist:
Allt beror ju på mängden du dricker. Det är alltid bättre att dricka med full mage med mat än att dricka på tom mage.För övrigt är väl en 7,5% cider nästan dubbel så stark som en "vanlig" starkcider. Varför inte köpa vanlig standard starkcider?
En fråga - varför vill du bli dyngfull och göra bort dig? Det brukar inte vara det första man ser fram emot när man dricker. Jag dricker lagom, blir vad man kallar snyggt för "salongsberusad" och brukar ha skitkul och vaknar pigg som en mört dagen därpå utan att vara bakis.
vad menar du med vanlig standard stark cider är inte denna 7,5% vanlig stark cider men vad är de riktigt stark cider om de inte är vanlig stark cider?
IIGonnaKillYou99:
men jag ska dricka 7,5% Alcohol jag vill dricka för de är gott o man blir full
Kör på det. Du svarar dock inte på min fråga, hur mycket väger du? Det behöver jag veta för att ha en aning om hur mycket du behöver dricka för att bli full.
trevlig-snubbe:
Kör på det. Du svarar dock inte på min fråga, hur mycket väger du? Det behöver jag veta för att ha en aning om hur mycket du behöver dricka för att bli full.
60 kg typ
IIGonnaKillYou99:
60 kg typ
Då borde nog 5cider av den kalibern du dricker, göra dig eller kanske mindre göra dig full, kan inte säga säkert dock.
trevlig-snubbe:
Då borde nog 5cider av den kalibern du dricker, göra dig eller kanske mindre göra dig full, kan inte säga säkert dock.
ska man dricka mera cider om man vill bli mer packad?
IIGonnaKillYou99: vad menar du med vanlig standard stark cider är inte denna 7,5% vanlig stark cider men vad är de riktigt stark cider om de inte är vanlig stark cider?
Är du ett troll som har startat en trolltråd eller är du seriöst så okunnig? 
"Vanlig" starkcider, och starköl med för den delen, innehåller 4,5% alkohol (viktprocent) som motsvarar 5,6% volymprocent. Skillnaden mellan vikt- och volymprocent kan du säkert räkna ut eller minns från fysiken i skolan.
ALL cider och öl som innehåller MER än 3,5% (volymprocent) räknas som starkcider resp starköl. Mellanöl, och mellancider med för den delen, som ex innehåller 3,6% (viktprocent) vilket motsvarar 4,5% (volymprocent) räknas följaktligen som starköl resp starkcider.
IIGonnaKillYou99: ska man dricka mera cider om man vill bli mer packad?
Vad tror du själv? Blir du mättare av TIO pizzor än av EN pizza? Blir du mer berusad av 10 LITER starkcider än av 1 LITER starkcider? Du har 50% sannolikhet att GISSA rätt! 
Är du verkligen 18 år? Någonting säger mig att du tom är yngre än vår älskade pommes045.
politisk realist:
Är du ett troll som har startat en trolltråd eller är du seriöst så okunnig?"Vanlig" starkcider, och starköl med för den delen, innehåller 4,5% alkohol (viktprocent) som motsvarar 5,6% volymprocent. Skillnaden mellan vikt- och volymprocent kan du säkert räkna ut eller minns från fysiken i skolan.
ALL cider och öl som innehåller MER än 3,5% (volymprocent) räknas som starkcider resp starköl. Mellanöl, och mellancider med för den delen, som ex innehåller 3,6% (viktprocent) vilket motsvarar 4,5% (volymprocent) räknas följaktligen som starköl resp starkcider.
Vad tror du själv? Blir du mättare av TIO pizzor än av EN pizza? Blir du mer berusad av 10 LITER starkcider än av 1 LITER starkcider? Du har 50% sannolikhet att GISSA rätt!
Är du verkligen 18 år? Någonting säger mig att du tom är yngre än vår älskade pommes045.
fyller 18 om ett halvåt! man blir full på 10 L
väldigt mycket. du pissat nog ut det mesta.
IIGonnaKillYou99:
ska man dricka mera cider om man vill bli mer packad?
Man känner ju av när man dricker att man blir mer påverkad ju mer man dricker. Du känner själv hur mycket du klarar av och när du blir full, sådant kan inte jag avgöra.
IIGonnaKillYou99: fyller 18 om ett halvåt! man blir full på 10 L
Fortsätt som planerna med cider och skippa starkspriten. Cider är dessutom jävligt gott dvs den smakar INTE sprit. Men full blir du. 
politisk realist:
Fortsätt som planerna med cider och skippa starkspriten. Cider är dessutom jävligt gott dvs den smakar INTE sprit. Men full blir du.
vilken är den starkaste cidern?
IIGonnaKillYou99: vilken är den starkaste cidern?
Köp vanlig standard starkcider. Välj hellre cidersort efter hur söt den ska vara än hur mycket alkohol det är i den. Det viktigaste är ju att den är god att dricka, eller hur?
politisk realist:
Köp vanlig standard starkcider. Välj hellre cidersort efter hur söt den ska vara än hur mycket alkohol det är i den. Det viktigaste är ju att den är god att dricka, eller hur?
men då blir jag väl imte lika full eller?