Aviseringar
Rensa alla

Tinder


Ämnesstartare

Hej! Ja, jag kan förstå om många här inte använder tinder-appen men jag kan lova er att det är fler än vad ni tror som faktiskt gör det. Vilket fall som helst så är jag en tjej som är ganska kräsen av mig och som har svårt för att hitta killar som jag är intresserad utav. Jag har under ca två veckor "gillat" (ni som har/haft tinder förstrår vad det går ut på och förstår vad som menas) två killar på tinder och jag har matchat med båda. Men när jag har gjort det är det ingen som sedan har skrivit, varken jag eller någon av killarna. Jag vet inte riktigt om det är så att de kanske bara "gillar" flera stycken och skiter i vilka de matchar med och skriver sedan till den/dem tjejer som de tycker passar dem bäst. Därför har jag lite frågor: 
1, när man matchar med någon på tinder, får båda personerna meddelande om detta eller bara den som "gillade" först?
2: Om jag nu faktiskt vill skriva till en av dessa killarna, hur ska jag börja? Det har ändå gått snart en vecka sedan vi "matchades", eller ska jag skita i honom? 


   
Citera

Verkar skoj förutom att man måste connecta med fb.


   
SvaraCitera
Kudhos

Killar swipe:ar höger på 99% av alla tjejer. En tjejkompis visade på en lördagkväll på krogen genom att gå in på tinder och gick typ 9/10 matchningar. 

Du kan inte förvänta dig att den andra personen ska inleda samtalet. Om du är intresserad, SKRIV. Någon som tar initiativ är attraktiv. 

När man matchar får båda meddelandet. 

En vecka senare är lite pinsamt. Testa. Går det inget bra så är det bara att gå vidare.


   
SvaraCitera

Kudhos: Killar swipe:ar höger på 99% av alla tjejer

vad händer om man gör det? eller vad innebär det?


   
SvaraCitera
Kudhos

Pappbox:

vad händer om man gör det? eller vad innebär det?

Swipe höger innebär att man är intresserad av personen. vänster är ett nej.

Så om du kör höger på X, och X får någongång upp din profil och kör höger så matchar ni.

Om någon kör vänster och ni därmed inte matchar så får ingen veta. Så man får bara svar om båda matchar. Matchar man så kan man snacka eller vafan man nu gör. 


   
SvaraCitera

Ljud


   
SvaraCitera

Ljud


   
SvaraCitera

de kanske inte vågar skriva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Killar swipe:ar höger på 99% av alla tjejer. En tjejkompis visade på en lördagkväll på krogen genom att gå in på tinder och gick typ 9/10 matchningar. 

Du kan inte förvänta dig att den andra personen ska inleda samtalet. Om du är intresserad, SKRIV. Någon som tar initiativ är attraktiv. 

När man matchar får båda meddelandet. 

En vecka senare är lite pinsamt. Testa. Går det inget bra så är det bara att gå vidare.

Okej, ja jag tror du har rätt med att de flesta killar swipe:ar 99% av alla gånger men om jag nu ska skriva till en utav dem, hur tycker du man ska inleda samtalet? jag menar lite pinsamt är det ju när det gått 6 dagar... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
de kanske inte vågar skriva

Ja så kan det också vara, skulle kännas skönt att veta om det var så för iså fall är det ju inget pinsamt med att jag skriver nu 


   
SvaraCitera
Kudhos

vadfanskamanheta: Okej, ja jag tror du har rätt med att de flesta killar swipe:ar 99% av alla gånger men om jag nu ska skriva till en utav dem, hur tycker du man ska inleda samtalet? jag menar lite pinsamt är det ju när det gått 6 dagar...

Det får du lista ut. Bli kreativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bat man:
Verkar skoj förutom att man måste connecta med fb.

haha fb publicerar inte något, så det dyker inte upp något i ditt fb flöde 😉 Varför det är connectat till fb är för att du inte ska kunna göra ett fake-konto lika lätt och den enda informationen fb använder är ditt namn, tillgång till de fb bilderna du väljer ut samt om den du matchar med har några gemensamma fb vänner 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det får du lista ut. Bli kreativ

haha usch tycker sånt är så himla svårt, som jag sa tidigare är jag ganska så kräsen så är ju inte heller något "proffs" på att ta kontakt med killar 


   
SvaraCitera
Kudhos

vadfanskamanheta:

haha usch tycker sånt är så himla svårt, som jag sa tidigare är jag ganska så kräsen så är ju inte heller något "proffs" på att ta kontakt med killar 

Som sagt, bli kreativ. Ge någon komplimang eller så, vad som helst.


   
SvaraCitera

skriv "betyder det här att vi är pojkvän och flickvän nu? :)" 

killen lär fatta att det är på skämt och skriva något kul tillbaka...


   
SvaraCitera