Aviseringar
Rensa alla

Topless

Har sett gubbar som går till mataffären och handlar topless och ingen tog illa upp så det borde vara okej för dig med. 

SvaraCitera

så länge man klarar tusen blickar vilket ja är säker på att man får som tjej 

SvaraCitera

handendärnissen:
så länge man klarar tusen blickar vilket ja är säker på att man får som tjej 

Och om man inte klarar det är det inte ok? Det är fullkomligt orimligt att önska att bli respekterad om man inte vill bli objektifierad?

SvaraCitera

rotorblad:

Och om man inte klarar det är det inte ok? Det är fullkomligt orimligt att önska att bli respekterad om man inte vill bli objektifierad?

såklart de är ok men kanske bra jobbigt när alla glor på en...

SvaraCitera

topless är alltid ok
i framtiden kommer vi alla att vara nakna osv.

SvaraCitera

rotorblad:

Snabbfråga hur blir:

Objektifiering är en handling som innebär att man reducerar en person eller grupp till ett passivt föremål för handling, istället för en egen handlande aktör.

Till att bli utittad?

SvaraCitera

herkuled:

Snabbfråga hur blir:

Objektifiering är en handling som innebär att man reducerar en person eller grupp till ett passivt föremål för handling, istället för en egen handlande aktör.

Till att bli utittad?

Tramsar du pga brist på argument?
När man ok:ar det att kolla på någon för att denne valt att visa sina bröst på stranden är definitivt att dra fokus från dennes person och till dennes kropp.
Jag talar inte om att man inte ska få titta, eller tycka att det är attraktivt, utan ifrågasatte om det bara är ok om man tycker det är trevligt att bli utstirrad.
Frågor på det eller kan du läsa mellan raderna och resonera lite själv? :-)))

SvaraCitera

rotorblad:

Tramsar du pga brist på argument?
När man ok:ar det att kolla på någon för att denne valt att visa sina bröst på stranden är definitivt att dra fokus från dennes person och till dennes kropp.
Jag talar inte om att man inte ska få titta, eller tycka att det är attraktivt, utan ifrågasatte om det bara är ok om man tycker det är trevligt att bli utstirrad.
Frågor på det eller kan du läsa mellan raderna och resonera lite själv? :-)))

Verkar som ett ickeproblem.

SvaraCitera

herkuled:

Verkar som ett ickeproblem.

Förvånar mig inte att personsomaldrigupplevtochaldrigkommerbehövaupplevaproblemet ser det som ett ickeproblem. Men du förstår nog själv att du inte direkt har tolkningsföreträde.

SvaraCitera

rotorblad:

Förvånar mig inte att personsomaldrigupplevtochaldrigkommerbehövaupplevaproblemet ser det som ett ickeproblem. Men du förstår nog själv att du inte direkt har tolkningsföreträde.

"Omhgad, hjälp mig omghd människor tittar på mig, ehrmagad, förtryck, erhmagd" Sluta gnäll, om ni har kontroll över era kroppar borde vi ha kontroll över våra ögonglober + 9% av alla svenskar är antingen bi eller homo, så jag har säkert blivit utittad.

SvaraCitera

herkuled:

"Omhgad, hjälp mig omghd människor tittar på mig, ehrmagad, förtryck, erhmagd" Sluta gnäll, om ni har kontroll över era kroppar borde vi ha kontroll över våra ögonglober + 9% av alla svenskar är antingen bi eller homo, så jag har säkert blivit utittad.

Haha men är du seriöst korkad eller. Vem är det som gnäller? Skulle säga att det för tillfället är du.

SvaraCitera

rotorblad:

Haha men är du seriöst korkad eller. Vem är det som gnäller? Skulle säga att det för tillfället är du.

Ey, attackera mitt argument. Jag attackerade dig men också ditt argument.

SvaraCitera

herkuled:

Ey, attackera mitt argument. Jag attackerade dig men också ditt argument.

Helt ärligt var ditt argument ungefär lika korkat. Men visst, om du verkligen behöver att jag förklarar självklarheter för dig.

Jag har makten över min kropp så länge det inte påverkar någon annan. Precis på samma sätt som du har det. Att du kan objektifiera mig betyder dock inte att jag behöver tycka att det är trevligt. 
I övrigt har jag inget att säga etc.

SvaraCitera

rotorblad:

Helt ärligt var ditt argument ungefär lika korkat. Men visst, om du verkligen behöver att jag förklarar självklarheter för dig.

Jag har makten över min kropp så länge det inte påverkar någon annan. Precis på samma sätt som du har det. Att du kan objektifiera mig betyder dock inte att jag behöver tycka att det är trevligt. 
I övrigt har jag inget att säga etc.

Dvs du är gnällig. Människor tycker du är snygg och du gnäller? Varför gillar du inte objektifiering? Folk uppskattar dig! Vad är inte att gilla?

SvaraCitera

herkuled:

Folk uppskattar dig! Vad är inte att gilla?

Herregud. Snälla göm dig en stund.

SvaraCitera