Blivande_japan:
känns ju konstigt att sitta och uttala sig när man ej är trans själv.
men vad jag sett och hört från transpersoner så ja.
Oke
aristoteles:
Hur de vanligen behandlar individer är att de antar att de har det kön som det ser ut att ha. Det jag säger är att en del väljer att inte göra ett undantag.Med andra ord, de behandlas som alla andra, men är inte nödvändigtvis rätt sätt att behandla dem.
Och oftast med cis personer stämmer ju det könet dom antar att personen har också
Niklas: uppträder som det kön de opererat sig till.
Klär sig i rätt färger, skriker i rätt sammanhang osv? :((
Pennyroyal:
Klär sig i rätt färger, skriker i rätt sammanhang osv? :((
Går inte att bara säga så men för mig är det uppenbart när någon är man eller kvinna. Det är liksom hela beteendet. Det är också uppenbart är någon försöker vara man eller kvinna, och då oftast anammar någon slags överdriven stereotyp bild av hur man tror att det är.
Tycker att man går med i sexismens ledband istället för att försöka bekämpa den när man kopplar ihop kön, egenskaper och känslor in i absurdum. That's all. Men respekterar självklart människors vilja till att bli kallad det namn/kön de känner att de vill bli kallade, men om vi ska se det ur ett ickeindividperspektiv alltså.
Niklas:
Går inte att bara säga så men för mig är det uppenbart när någon är man eller kvinna. Det är liksom hela beteendet. Det är också uppenbart är någon försöker vara man eller kvinna, och då oftast anammar någon slags överdriven stereotyp bild av hur man tror att det är.
Vaddå "försöker"?
Niklas:
https://sv.wiktionary.org/wiki/f%C3%B6rs%C3%B6ka#Verb
Jo det fattar jag ju men asså vaddå försöker va män/kvinnor som e ju män och kvinnor alla tjejer och killar
Jag är en kamel men ingen irl vill kalla mig det.
aristoteles:
Jag är en kamel men ingen irl vill kalla mig det.
Tyckte du sa att du inte va transfob?
Inte något förvånande att det finns transfober på det här stället
![]()
aristoteles:
Varför skulle jag vara transfob?
För att du håller på och skämtar om felköning