Leijonsparf:
ja, jag ser hur man säkert kan få det till att det är fel, om man gör många antaganden och utgår från ett moraliskt ramverk som jag inte delar. det går att argumentera för det mesta om man är flexibel med logik och ärlighet.
Det verkar inte handla om monogami och polygami utan om respekt för människors olika levnadsregler och hur individer påverkas när dessa skillnader inte tas till hänsyn. Fallet bygger på att båda parter, dvs du och dina konversationspartners, utgår från samma definition av respekt och anser att det är en relevant punkt överhuvudtaget.
Jag personligen har varken sagt att jag håller med eller är emot, utan endast delgivit hur det skulle kunna komma sig att vissa UM:are har ett problem med hur det scenario du beskrev utspelade sig. Jag förklarade alltså hur saken kan ses från ett visst moraliskt perspektiv. Jag har varken anklagat dig eller på annat sätt hytt med fingret. ^^
Ett perspektiv jag inte påstått mig dela, och inte heller motsatt mig, kan tilläggas.
Chib:
Just därför uttryckte jag mig med hjälp av ordet "eventuellt", vilket understryker att jag inte har påstått varken si eller så, utan förklarar rent hypotetiskt vad jag tror kan vara problemet folk upplever, i en given situation.
dem feels
Chib:
Var jag otrevlig menar du? : /
nej, känner igen situationen då jag hamnar i den c:a hela tiden irl. "don't shoot the messenger" osv.
Du är pedagogisk och utförlig, Chibbibi, det är trevligt att se
tevepro: nej men bara för att DU gör det betyder det inte att du kan hålla på hur du vill med andra. Du tänker ju bara från ditt eget perspektiv
Och du tänker bara från ditt. I min värld finns bara två möjligheter: Antingen är hon intresserad eller också inte. Anledningen är sekundär. En överenskommelse mellan två andra människor rör inte mig, avsett om det gäller schack eller sex.
Känner typ: lol vafan äre för tajming folk har egentligen.
Relationen till min hund är iaf jättebra jag har henne i sängen här trots att jag inte alls får det det är skitmysigt