Aviseringar
Rensa alla

varför inte samarbeta med sd?


Ämnesstartare

Varför är det så hemskt? Sd vill minska invandringen till den nivå sverige hade under göran perssons tid


   
Citera

Dom är rädda för att få dålig publicitet av media.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle tro att övriga partier agerar i sina väljares intresse när de försöker exkludera SD från positivt inflytande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:
jag skulle tro att övriga partier agerar i sina väljares intresse när de försöker exkludera SD från positivt inflytande.

För de gjorde inte att de fick mer än dubbla röster... Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

För de gjorde inte att de fick mer än dubbla röster... Glad

förmodligen skulle SD's väljarstöd minska om de andra partierna blev mer invandringskritiska, ja. men det är en annan fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gamlefarbror Pastill:

förmodligen skulle SD's väljarstöd minska om de andra partierna blev mer invandringskritiska, ja. men det är en annan fråga.

Hoppas att SD åker ut men det lär ju inte hända Ledsen Deras politik är fan inte bra alltså...


   
SvaraCitera
mynona

allting handlar tydligen om invandring när det gäller sd - inte utan skäl möjligen men ändå. jag bryr mig inte om invandring, jag har aldrig lyckats intressera mig för frågan varken hit eller dit. dock avskyr jag sd på grund av dess unkna moralkonservatism som kan vrida samhällsattityden bakåt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att alla som inte hör till sd gör allt för att distansera sig från sd, och alltid skall ha åsikter som är rakt tvärtemot för att inte på något vis kunna associeras med sd.
inte svaret på din fråga, men det närmsta jag kan komma med att beskriva problematiken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:
För att alla som inte hör till sd gör allt för att distansera sig från sd, och alltid skall ha åsikter som är rakt tvärtemot för att inte på något vis kunna associeras med sd.
inte svaret på din fråga, men det närmsta jag kan komma med att beskriva problematiken

Vaf tycker du om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: Vaf tycker du om det?

tycker att man borde hitta på något nytt eftersom nuvarande regeringsformer och demokratiskt system inte fungerar

om jag måste ha en åsikt om vad som är gällande för tillfället så kanske de bör lägga en sekund på vad xenofoberna har att säga, och om det faktiskt är ett problem så bör de kapa partiets stöd genom att genomföra något liknande med måttlighet i andra ordalag osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det har skett en enorm politisk låsning som inte liknar något annat rent historiskt eller internationellt. De politiskt korrekta medierna och partierna har målat in sig i ett hörn genom att ständigt kalla SD och all invandringskritik i allmänhet för rasistisk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Det har skett en enorm politisk låsning som inte liknar något annat rent historiskt eller internationellt. De politiskt korrekta medierna och partierna har målat in sig i ett hörn genom att ständigt kalla SD och all invandringskritik i allmänhet för rasistisk. 

Det är medias fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

Det är medias fel

Både media och politikernas fel, men kanske framförallt media som började att måla ut alla invandringskritiker som rasister vilket gjorde att man la locket på debatten under 2000-talet. När sedan SD kom in i riksdagen fortsatte media med sin rasiststämpel, många gånger byggt på lögner, vilket gjorde att SD förknippades med rasism samtidigt som man ökade på bilden av att invandringskritiker är rasister. Numera har det gått så långt att man inte kan vara invandringskritiker utan att vara rasist och inte heller SD-vänlig utan att vara rasist. Ingen vågar tänka själv och sticka ut hakan. Bisarrt tillstånd som råder just nu i samhällsdebatten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Både media och politikernas fel, men kanske framförallt media som började att måla ut alla invandringskritiker som rasister vilket gjorde att man la locket på debatten under 2000-talet. När sedan SD kom in i riksdagen fortsatte media med sin rasiststämpel, många gånger byggt på lögner, vilket gjorde att SD förknippades med rasism samtidigt som man ökade på bilden av att invandringskritiker är rasister. Numera har det gått så långt att man inte kan vara invandringskritiker utan att vara rasist och inte heller SD-vänlig utan att vara rasist. Ingen vågar tänka själv och sticka ut hakan. Bisarrt tillstånd som råder just nu i samhällsdebatten. 

Det är ok att SD förknippas med rasism. Invandringskritik ska inte förknippas med rasism dock


   
SvaraCitera

För att de anses ännu vara ganska oprofessionella. Som parti rider de dessutom på Jimmy och hans karisma, vilket gör att de känns hyfsat borta utan honom. 


   
SvaraCitera