Världens bästa blåsning

Den första säsongen av practical jokes-programmet Blåsningen, som leddes av den tunnhårige kåsören Lennart Swahn, var den absolut bästa. Det berodde på främst två saker. För det första hade det aldrig funnits något sådant program i Sverige förut, vilket gjorde att kändisarna oftast inte misstänkte att något var på tok. För det andra hade cheferna på TV3, till tittarnas förtjusning, drabbats av någon sorts nyrik hybrisattack och tankat in miljontals kronor i programmet, vil...

Den första säsongen av practical jokes-programmet Blåsningen, som leddes av den tunnhårige kåsören Lennart Swahn, var den absolut bästa. Det berodde på främst två saker. För det första hade det aldrig funnits något sådant program i Sverige förut, vilket gjorde att kändisarna oftast inte misstänkte att något var på tok.

För det andra hade cheferna på TV3, till tittarnas förtjusning, drabbats av någon sorts nyrik hybrisattack och tankat in miljontals kronor i programmet, vilka Lennart Swahn och hans kollegor mer än gärna brände både genom att hyra dyra jasplan och på att förstöra bilar. (Detta medförde dock att följande säsonger fick bli riktigt risiga budgetvarianter.)

En av de absolut bästa blåsningarna är när Fredde Granberg med hjälp av en dansk datorhacker blåste Peter Settman ända in i kaklet.

Saker att notera i klippet:
00:32 Frisyren!
02:35 Peter visar att han är en ärlig människa när han faktiskt inte vill att hackern ska lägga in mer pengar på hans konto.
07:50 Trots att ”polisen” som ringer pratar svenska är Peter så förvirrad att han fortsätter att prata engelska.
01:21 i andra filmen. Peter Settmans otroligt sköna reaktion när de kommer in kameror: ”Hej”.



http://www.youtube.com/watch?v=AW_hcR03ZA0

Fick ni inte nog av detta kan jag även visa ett avsnitt från samma säsong där Anders Limpar blir lurad att han är en av de första människorna som lyckas resa framåt i tiden.



http://www.youtube.com/watch?v=fD9qQN83Ypc

💬 “Det är väldigt lockande i början…” – nytt projekt om sexuell exploatering online

I sociala medier pratar många om sugardejtning, OnlyFans och “snabba pengar”. Vissa profiler berättar öppet om att sälja bilder, eller om hur unga tjejer “tjänar pengar på sin kropp”. Samtidigt finns en växande “manosfär” där kvinnor beskrivs som varor. Det här påverkar hur unga ser på kropp, makt och sexualitet och riskerar att normalisera sexuell exploatering.

🎟️ Svara på enkät – vinn biobiljetter!

Är du mellan 15–19 år? Vi vill veta vad du tycker!
Svara på några snabba frågor och ha chans att vinna ett presentkort på 300 kr till Filmstaden.


👉 Till enkäten!