Aviseringar
Rensa alla

Dags att avdramatisera string på barn?


Ämnesstartare

I Sverige hade det blivit ramaskri om en 10-årig tjej gick omkring med string på stranden, men i Ukraina är det ingen som bryr sig - så det finns uppenbarligen stora attitydskillnader länderna emellan.

Och egentligen, vem bryr sig? Låt folk och barn klä sig som de vill. I videon ser man även feta gamla gubbar och kärringar, som låter allt möjligt hänga ut - men ingen bryr sig. Är det folket i Ukraina som är ovanligt frigjorda eller är det vi i Sverige som är ovanligt tillknäppta?

Handlar det egentligen inte bara om moral när det kommer till kritan?


   
Citera
Ämnesstartare

Är det verkligen så? Var vid havet i somras och så några små flickor med string. (Fast jag minns att min No lärare pratade negativt om det på en lektion om jämställdhet).

btw, om det är så ska det avdramatiseras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:
Är det verkligen så? Var vid havet i somras och så några små flickor med string. (Fast jag minns att min No lärare pratade negativt om det på en lektion om jämställdhet).

btw, om det är så ska det avdramatiseras.

Vilken stad? Har aldrig någonsin sett 10-åriga tjejer i string i Sverige.

Vad fan har det med jämställdhet att göra för övrigt? Är det sådant där skit det läggs tid på i svenska skolan är det inte konstigt att resultaten är på väg åt helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Vilken stad? Har aldrig någonsin sett 10-åriga tjejer i string i Sverige.

Vad fan har det med jämställdhet att göra för övrigt? Är det sådant där skit det läggs tid på i svenska skolan är det inte konstigt att resultaten är på väg åt helvete.

Det var i skånes östkust.

Det är väl något om sexualisering och liknande tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

Det var i skånes östkust.

Det är väl något om sexualisering och liknande tror jag.

Var det invandrarbarn eller svenska barn?

OK, så din lärare sexualiserar 10-åriga småflickor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Var det invandrarbarn eller svenska barn?

OK, så din lärare sexualiserar 10-åriga småflickor?

Svenskar ( vet dock inte åldern, yngre än mig.)

Hon pratade om att de sexualiserades via det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

Svenskar ( vet dock inte åldern, yngre än mig.)

Hon pratade om att de sexualiserades via det.

Det måste vara otroligt sällsynt i så fall.

Sexualiseras av vem? Vem förutom en pedofil och din lärare sexualiserar småtjejer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ju tidigare de inleder sina sexliv, ju bättre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan:

Det måste vara otroligt sällsynt i så fall.

Sexualiseras av vem? Vem förutom en pedofil och din lärare sexualiserar småtjejer?

Det är fullt möjligt.

Av samhället, reklam mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled:

Det är fullt möjligt.

Av samhället, reklam mm.

"Samhället" består av människor.


   
SvaraCitera

tänk om naken på alla stränder blev lika normalt som badbyxor, då skulle nog mkt sexuellt skit försvinna kanske 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

8chan: Det bör fortsätta vara tabu

I Ukraina är de nazister och pedofiler så inte så konstigt att det inte ses som något konstigt där. Alla som tycker det är ok med string på barn är pedofiler.


   
SvaraCitera

nej det är bra att vi inte är som något sydasiatiskt, muslimskt eller afrikanskt skitland där sexualisering av barn är okej.


   
SvaraCitera

plagg avsedda för att visa så mkt hud nära könet som möjligt är inget för barn nä


   
SvaraCitera

infantiliseringen av kvinnor har gått långt nog utan att faktiska barn ska dras in i det av kvasilibera dårar 


   
SvaraCitera