Aviseringar
Rensa alla

mobbning


Ämnesstartare

Untouchable:
har aldrig fattat varför folk accepterar mobbning, jag tror att de är så fruktansvärt rädda för att sticka ut men vad jag undrar är vem är man om man inte vågar vara sig själv?

själv blir jag olycklig av att inte våga sticka ut och känner mig sjukt anonym

har inte blivit mobbad och inte mobbat

mina kompisar fick höra astaskiga saker varje dag jättelänge och mådde jättedåligt. de kunde inte göra ett piss för att mobbarna skulle sluta? du låter som en mobbare!!


   
SvaraCitera

amsi:

var snäll och skriv inte till mig om du bara tänker vara otrevlig.

"Kvinnohatande oskuld", woah mamsi, calm your tits.


   
SvaraCitera

blåbäret:
mobbning är hemskt och något jag brinner för att motverka som feminist. jag har träffat många mobbade tjejer som inte mår bra och många av mina kompisar har varit med om de här. de mår verkligen jättedåligt och deras liv är förstörda. de har inte gjort nåt fel liksom men så har folk sagt massa taskiga saker och min kompis blev tom slagen en gång, alltså seriöst... det är fan inte ok!!!

ni som mobbat hur kan ni leva med er själva? förstår ni inte vad ni gjort?

Eftersom jag inte är feminist så är jag en mobbare och det är även något jag har varit hela mitt liv. På högstadiet kunde jag och några klasskompisar till mig ställa oss utanför mellanstadieklassrummen och leta reda på en riktigt liten tanig liten nörd. När vi sedan hittat vårt offer gick vi iväg med honom och band ett rep runt hans midja. Repet lyckades vi trä på flaggstången vilket gjorde att vi kunde hiss upp den taniga stackaren som en flagga på skolgården. Där fick lille tanige livrädde Erik på 10 år hänga och dingla ett par timmar samtidigt som vi lyckades få de övriga barnen att köra tävling om vem som kunde kasta upp mest stenar i Eriks ansikte. Efter den dagen kom lille tanige Erik aldrig mer till skolan och rykten säger att han ströp sig själv till döds, jag själv kan i efterhand någonstans ändå känna att det var värt det.

Det var tider det.


   
SvaraCitera

djupaste:

"Kvinnohatande oskuld", woah mamsi, calm your tits.

det var inte riktat mot dig, och det vet du. du vet vad du har skrivit till mig tidigare, och jag förstår inte varför du är så otrevlig mot mig i forumet när du är jättetrevlig och schyst i pm.


   
SvaraCitera

Untouchable: va? Tardig

kanske missuppfattade dig


   
SvaraCitera

blåbäret:

mina kompisar fick höra astaskiga saker varje dag jättelänge och mådde jättedåligt. de kunde inte göra ett piss för att mobbarna skulle sluta? du låter som en mobbare!!

jag, mobbare? du trollar eller så har du fullständigt missuppfattat mig

Schism:

kanske missuppfattade dig

vet jag inte om du gjorde eller inte, blev dock väldigt förvånad av din kommentar


   
SvaraCitera

NiklasW:

Eftersom jag inte är feminist så är jag en mobbare och det är även något jag har varit hela mitt liv. På högstadiet kunde jag och några klasskompisar till mig ställa oss utanför mellanstadieklassrummen och leta reda på en riktigt liten tanig liten nörd. När vi sedan hittat vårt offer gick vi iväg med honom och band ett rep runt hans midja. Repet lyckades vi trä på flaggstången vilket gjorde att vi kunde hiss upp den taniga stackaren som en flagga på skolgården. Där fick lille tanige livrädde Erik på 10 år hänga och dingla ett par timmar samtidigt som vi lyckades få de övriga barnen att köra tävling om vem som kunde kasta upp mest stenar i Eriks ansikte. Efter den dagen kom lille tanige Erik aldrig mer till skolan och rykten säger att han ströp sig själv till döds, jag själv kan i efterhand någonstans ändå känna att det var värt det.

Det var tider det.

Fint inlägg.


   
SvaraCitera

vad har feminism med mobbing att göra?


   
SvaraCitera

NiklasW:

trams

du har konstig humor..


   
SvaraCitera

amsi:

det var inte riktat mot dig, och det vet du. du vet vad du har skrivit till mig tidigare, och jag förstår inte varför du är så otrevlig mot mig i forumet när du är jättetrevlig och schyst i pm.

Detsamma du! Men kan vi inte bara vara trevliga i pm och fortsätta vara våra motsatser och ärkenemesis i foruminlägg? Det är iallafall en sån relation jag letar efter. För min skull plz?


   
SvaraCitera

blåbäret: mobbning är hemskt och något jag brinner för att motverka som feminist.

Mobbning är väl i högsta grad något som drabbat både könen och inget man behöver vara feminist för att vilja motverka?


   
SvaraCitera

djupaste:

Detsamma du! Men kan vi inte bara vara trevliga i pm och fortsätta vara våra motsatser och ärkenemesis i foruminlägg? Det är iallafall en sån relation jag letar efter. För min skull plz?

jag är trött på att kasta skit och få skit kastad på mig. jag tycker att vi ska vara trevliga istället. du behöver inte vara otrevlig här för att imponera på folk.


   
SvaraCitera

Untouchable: vet jag inte om du gjorde eller inte, blev dock väldigt förvånad av din kommentar

det såg ut som att du undrade varför de som blir mobbade inte vågar sticka ut - i min skola fanns inte riktigt det alternativet.


   
SvaraCitera

Schism:

det såg ut som att du undrade varför de som blir mobbade inte vågar sticka ut - i min skola fanns inte riktigt det alternativet.

menade verkligen inte så, jag syftar på personer omkring, personerna som väljer att ignorera mobbningen eller på annat sätt låter den pågå, offret har jag full sympati för


   
SvaraCitera

blåbäret: jag har varit/är mobbad (hur mår du?)

Jag är psykopat.

Ne men mkt har förändrats. 


   
SvaraCitera