Aviseringar
Rensa alla

Röka joint

Ämnesstartare

"Det börjar med en joint och går över till hasch"

SvaraCitera
Ämnesstartare

Grvan:

Mycket glad

SvaraCitera
Draug

Patrick: Om man har lite vett och etikett tar man inte till knark. Jag har sett knarkare. De som är riktigt sönderknarkade ser jävliga ut, och jag stör mig på människor som talar om ''frihet att göra vad man vill'', som om de ska vara självklart att jag och andra medborgare ska betala skatt för att folk ska få knarka sönder sin kropp och bli fulltidssjukskriven vid 35 år. De som tar till knark p.g.a grupptrycket är inget mer än losers som har enormt dåligt självförtroende, och de som knarka är inget mer än degos som ligger och sover hela dagarna i stället för att uträtta något och göra något för samhället medan andra får stå för kalaset.

att ta till "knark" som du så milt uttrycker beror inte på vett och etikett, det behöver inte heller bero på grupptryck det borde du också fatta. Man blir inte helt sönderknarkad och ser förjävlig ut för att man röker en joint emellanåt. Du vet i själva verket ingenting om detta det hör jag på en gång. Däremot har du gått på samhällets skräckpropaganda och med råge på allt svalt det med hull och hår. vart någonstans har du fått för dig att det skulle gå till så i verkligheten?

SvaraCitera

bruno marsss:
Hur blir man av att röka joint? Märker andra att man gjort det?

flummig, om du snear kan du få röda ögon & hallucinera som jag vet inte vad.

SvaraCitera
Draug

*******: Jag är losser och inte använder knark. Tillxempel.

öö ok?Tardig

SvaraCitera
Ämnesstartare

Grvan:

"Sedan är man inne i hela systemet"

SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick göra pissprov idag men syntes inte eftersom det va nåra dar sen. Men är rädd att jag behöver göra fler pissprov sen. Typ nästa månad. Hur många dar tar det innan det inte syns på pissprovet?

SvaraCitera
Ämnesstartare

bruno marsss:
Fick göra pissprov idag men syntes inte eftersom det va nåra dar sen. Men är rädd att jag behöver göra fler pissprov sen. Typ nästa månad. Hur många dar tar det innan det inte syns på pissprovet?

Beror på din kropp, hur ofta du röker, hur mycket du röker, styrkan på det du röker, skulle säga att det är individuellt hur snabbt metaboliterna lämnar kroppen. Inom en vecka brukar metaboliterna halveras men jag skulle säga att upp till en månad beroende på bruk urinerar man positivt. Varför lämnar du pissprov? Vägra lämna pissprov och du får lämna blodprov, du är du negativ redan inom 24 timmar.

SvaraCitera
EGER
 EGER

800 spänn jollen. 10 färdig rullade för kostnaden av ett hg standard.

SvaraCitera

FruLiten: Tänker mig att i Sverige köps fem gram för ungefär 5-600 kronor. I en joint brukar jag räkna med cirka 0,2-0,4 per person beroende på sort och kvalité. Ni får gärna räkna om ni vill.

typ, men mer än det är inte ovanligt heller, beror helt på vad man bor och vilka man känner. skulle räkna från 60-70/g om det är typ en kompis som odlar och inte direkt har någon verksamhet av det, till uppemot 150 i en småstad under torka. mer ändå är nog inte oförekommande. man ska inte underskatta vilka underskott som kan uppstå i perioder, cannabis är ändå en sån grej som är mer närproducerad än importvara, som jag förstått det. även om båda förekommer.

SvaraCitera
EGER
 EGER

klart att man får bättre pris av kompisarna och att det är dyrare i jokmok än på plattanTrött

SvaraCitera
EGER
 EGER

player one:

typ, men mer än det är inte ovanligt heller, beror helt på vad man bor och vilka man känner. skulle räkna från 60-70/g om det är typ en kompis som odlar och inte direkt har någon verksamhet av det, till uppemot 150 i en småstad under torka. mer ändå är nog inte oförekommande. man ska inte underskatta vilka underskott som kan uppstå i perioder, cannabis är ändå en sån grej som är mer närproducerad än importvara, som jag förstått det. även om båda förekommer.

klart att man får bättre pris av kompisarna och att det är dyrare i jokmok än på plattanTrött

SvaraCitera

EGER: klart att man får bättre pris av kompisarna och att det är dyrare i jokmok än på plattanTrött

men om det är så jävla självklart så skulle väl folk fatta det? det är ju det som de flesta inte gör, verkar det som. därför skrev jag det. det finns liksom inget standardpris, narkotikahandel går liksom inte under vanliga marknadsekonomiska regler, och folk har svårt att till fullo relatera till det. sätter tusen spänn på att det stämmer för dig också.

SvaraCitera
EGER
 EGER

player one:

men om det är så jävla självklart så skulle väl folk fatta det? det är ju det som de flesta inte gör, verkar det som. därför skrev jag det. det finns liksom inget standardpris, narkotikahandel går liksom inte under vanliga marknadsekonomiska regler, och folk har svårt att till fullo relatera till det. sätter tusen spänn på att det stämmer för dig också.

Narkotikahandeln har alltid standard priser.
Köper du grälle betalar du i stort sätt alltid med en röding vikten på påsen brukar vara mellan 3.5-5g.
Köper du amfetamin är priset rörligt som fan men går du direkt till rätt snubbe så ligger du mellan 150-250 kr g:et.

Bara för du säljer måste du inte vara en bandit som inte går att lita på. Dealare har moral dom med och priserna följer varandra. Det går upp och ner precis som frukt priserna.

Skickar du över 1000 lappen på paypal eller vad fungerar bäst för dig?

SvaraCitera

EGER:

Narkotikahandeln har alltid standard priser.
Köper du grälle betalar du i stort sätt alltid med en röding vikten på påsen brukar vara mellan 3.5-5g.
Köper du amfetamin är priset rörligt som fan men går du direkt till rätt snubbe så ligger du mellan 150-250 kr g:et.

Bara för du säljer måste du inte vara en bandit som inte går att lita på. Dealare har moral dom med och priserna följer varandra. Det går upp och ner precis som frukt priserna.

Skickar du över 1000 lappen på paypal eller vad fungerar bäst för dig?

nej, det där stämmer inte för fem öre. standardpriser är något som varierar galet mycket över tid och plats, och framförallt baserat på tillgång och efterfrågan. visst, över tid så kan man räkna med att förr eller senare hitta grönt för en hundring grammet. det skulle kunna anses vara standard. men om det råder torka för stunden, vilket det gör med jämna mellanrum i och med att varken produktionen eller importen är särskilt marknadsanpassad. ibland finns det mycket, och då går kvalitet upp och pris ner. ibland finns det lite, efter större beslag och/eller räder, och då går både kvalitet ner och pris upp. givet de omständigheterna kan man liksom inte hävda att det finns något standardpris. visst, bor du i malmö kan du nog alltid hitta hyfsat röka för en hundring grammet. 90% av tiden gäller det även i göteborg och stockholm. men så fort du kommer utanför storstäderna så gäller en galet handikappad variant av tillgång och efterfrågan som liksom frångår alla marknadsmässiga regler som folk kan relatera till, just eftersom det är olagligt. jag menar, röka är inte dyrt. det är förbannat billigt att producera. men i och med att det är olagligt att både producera, distribuera och bruka på de flesta ställen så förhindras liksom en fri marknad, och principer som gäller för andra varor slutar att gälla.

men det verkar som att du helt undansluppit att försöka få tag på typ tjack, när det verkligen inte finns på marknaden. i så fall, visst, grattis. men det är inte representativt för hur verkligheten ser ut från de som köper från lokala distributörer. fan, till och med om du kollar på typ pandora/bmr/silkroad så kommer du se att priserna är allt annat än konstanta. det är en extremt primitiv marknad, och cannabis är bland det mest stabila på den marknaden, i och med att det produceras lokalt och på liten skala. övergår du till grejer som tjack så kommer det variera ännu kraftigare.

så nej, jag köper nog knark själv för min tusenlapp.

SvaraCitera