Haien:
Nej jag har inte sagt att det är normalt för killar heller.Det är helt normalt, i dagens samhälle, rent biologiskt, nej, det är det inte.
De klarar sig lika bra utan ett dedikerat forum.
Ibland så behöver man överdriva exempel, det är visst bra. att byta kön är likvärdigt att bli häst.
Nej, men jag kan inte stoppa dem/er.
Vadå det är normalt, nej det är det inte, har du ett krig med dig själv eller?
Nej, för i vårt äckliga samhälle blir de förolämpade.
Nej, man ska inte överdriva exempel. Exempel följer efter en viss princip, ändrar man principen är det inget exempel.
Hur kan du tycka att det är rätt att tvinga andra människor från att vara sig själva? Om du inte förstår hur det är att vara HBTQperson, tänk di att du är du, men berättar du vem du är riskerar du att ses ner på och hamna utanför. Du kanske inte ens vågar berätta det för folk för att du riskerar att att bli lämnad ensam när de du känner vänder ryggen mot dig och går. Vet du hur det känns? Att bli lämnad ensam bara för att du inte är som majoriteten?
AuriSacraFames:
Vadå det är normalt, nej det är det inte, har du ett krig med dig själv eller?
Nu får du ta och "reflektera" kring det jag skrivit, för du har tydligen missuppfattat mig.
AuriSacraFames:
Hur kan du tycka att det är rätt att tvinga andra människor från att vara sig själva?
För att de inte är sig själva, de är det dom är, alltid har varit, och alltid kommer vara.
AuriSacraFames:
Du kanske inte ens vågar berätta det för folk för att du riskerar att att bli lämnad ensam när de du känner vänder ryggen mot dig och går.
Nej, det vågar jag inte.
AuriSacraFames:
Vet du hur det känns? Att bli lämnad ensam bara för att du inte är som majoriteten?
Ja det vet jag.
Haien:
Nu får du ta och "reflektera" kring det jag skrivit, för du har tydligen missuppfattat mig.För att de inte är sig själva, de är det dom är, alltid har varit, och alltid kommer vara.
Nej, det vågar jag inte.
Ja det vet jag.
Du förstod tydligen inte vad jag menade, men jag lämnar det för det är en annan debatt som är orelevant här.
Men det kan inte du avgöra för du lever ditt liv och dem deras.
Nej, precis
Så hur kan du tycka att det är rätt och inte ha problem med att andra känner som du känt dig pågrund av bland annat dig?
AuriSacraFames:
Så hur kan du tycka att det är rätt och inte ha problem med att andra känner som du känt dig pågrund av bland annat dig?
För att jag inte trycker ner för nertryckandets skull. Jag säger bara att det är biologiskt fel att tro och tycka att man är det andra könet.
Haien:
För att jag inte trycker ner för nertryckandets skull. Jag säger bara att det är biologiskt fel att tro och tycka att man är det andra könet.
Då kränker du ju folk.
AuriSacraFames:
Då kränker du ju folk.
Men det är inte meningen. De måste kunna tolka det som en åsikt, och inte en kränkning, vilket du och pommes tydligen tolkade det som.
Alltså hur känner man sig som tjej eller kille egentligen? Hur känner man att man är kille? Det är inte direkt så att jag som kille går runt och känner "ja, vad manlig jag känner mig idag".
En kränkning kan också vara en åsikt och en åsikt en kränkning. Det är sällan folk kränker för skojs skull utan mycket finns i folks vardag. Du har nu kränkt en person, antingen ångrar du det eller så gör du det inte.
Haien:
Men det är inte meningen. De måste kunna tolka det som en åsikt, och inte en kränkning, vilket du och pommes tydligen tolkade det som.
Haien:
vissa åsikter är kränkande. du får ha vilka åsikter du vill, men du kanske inte behöver förmedla dem i vissa situationer?
Ponera att hela samhället plötsligt enades om att du inte är man pga du är för kort, eller ditt kön ser "fel" ut eller dylikt. Du tror inte då att du skulle uppleva det som kränkande om personer hela tiden valde att kalla dig "hon" och/eller benämnde dig som tjej. Och om du sade emot skulle du få höra att "ja men hallå biologiskt är du inte man för vi har bestämt att personer som har kön som ser ut som ditt är inte män, så jag kommer fortsätta att kalla dig hon"
Du tror inte att du i den situationen hade tyckt att deras åsikter var kränkande?
Blivande_japan:
vissa åsikter är kränkande. du får ha vilka åsikter du vill, men du kanske inte behöver förmedla dem i vissa situationer?Ponera att hela samhället plötsligt enades om att du inte är man pga du är för kort, eller ditt kön ser "fel" ut eller dylikt. Du tror inte då att du skulle uppleva det som kränkande om personer hela tiden valde att kalla dig "hon" och/eller benämnde dig som tjej. Och om du sade emot skulle du få höra att "ja men hallå biologiskt är du inte man för vi har bestämt att personer som har kön som ser ut som ditt är inte män, så jag kommer fortsätta att kalla dig hon"
Du tror inte att du i den situationen hade tyckt att deras åsikter var kränkande?
Nej, eftersom jag går efter vad omgivningen tycker om mig. Just nu så är jag enligt normer kille.
Haien:
Nej, eftersom jag går efter vad omgivningen tycker om mig. Just nu så är jag enligt normer kille.
Det tror jag inte på för ett ögonblick

.