Aviseringar
Rensa alla

Vad symboliserar te för dig?

Av någon dum anledning tänker jag på hipsters som inte gillar kaffe. Konstigt nog, för jag själv dricker te.

SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

aristoteles: Jag tycker svenskt/engelskt te är rätt andefattigt, smakar bara parfym.

Förstår vad du menar med detta, men det är alltid farligt nära att vid sådana beskrivningar förstöra hela stämningen kring frasen genom att säga: "Brukar du dricka parfym?=S"

Mysia:
Hipsters dricker ofta te. 

Definiera hipster då! 

SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

dazed: - Flummiga vänstermänniskor, tanter som tror att alla sjukdomar kan botas genom meditation och destillerat vatten, britter, avslappnat folk.

dazed: Det känns som att medan kaffe är ett bränsle man sörplar i sig tolv koppar av under en kväll medan man röker cigaretter och  skriver på sin doktorsavhandling om "Det sovjetiska ordvitsandets uppgång och fall i relation till spannmålspriserna" så är té mer något man sitter och dricker i lugnan ro. Man sitter och läser Jane Austen med sin katt Mr Gilliam i knät och sörplar i sig Earl Grey å väntar på att midsomer murders skall börja på TV8.

Ja, bra beskrivning. Lite är mycket, så jag ger dig en smiley som kommentar: Hjärta

MissAnox: Intelligent, kulturintresserad, bokälskande, lugn, sexuell, hälsomedveten, smal, konstnärlig.

Denna tråd var delvis inspirerad av dig eftersom du var den som senast sade att jag verkar dricka te, så nu vet jag hur jag ska tolka din tolkning. Jag har fått intryck att folk tror detta om mig, med undantag av sexuell, givetvis. 

SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

mrman:
Te är gott bara. Jag dricker bara te, gillar inte kaffe.

Måste man dricka antingen te eller kaffe? 

Buddah:

1. Folk i dreads och hampakläder dricker garanterat te. 

Varför? MotiveraLedsen

kachin: 1. typ, avslappnade människor som är säkra i sig själva. de vågar gå emot kaffe-strömmen.

... och de som varken dricker kaffe eller te? 

SvaraCitera
mynona
Ämnesstartare

amsi: inget

ursäkt för att ha sex

Slå ihop detta till svaret på båda frågor så blir det ett bra kombinerat svar

Biologen:

steg 1: doppa pungen i hett te
steg 2: häll teet över fittan

det är bra sex

Ingorerar du frågan eller är detta svar på fråga 1 och 2
Månntro...? 

SvaraCitera

mynona: Måste man dricka antingen te eller kaffe?

Nej men kaffe faller mig inte i smaken riktigt.

SvaraCitera

mynona: Varför? Motivera

Tee känns lite närmare naturen än kaffe (som oftast är alternativet) på något sätt. Typ grönt te utan tillsatser och varmt vatten bara, då borde det rinna till i naturorganet för våra kära hippies. 

SvaraCitera

mynona: Denna tråd var delvis inspirerad av dig eftersom du var den som senast sade att jag verkar dricka te, så nu vet jag hur jag ska tolka din tolkning. Jag har fått intryck att folk tror detta om mig, med undantag av sexuell, givetvis.

haha, åh. Det hade jag glömt.. men ja, så ser min bild av dig ut på ett ungefär.

SvaraCitera

mynona: Förstår vad du menar med detta, men det är alltid farligt nära att vid sådana beskrivningar förstöra hela stämningen kring frasen genom att säga: "Brukar du dricka parfym?=S"

Med tanke på att smakupplevelsen kommer från till stor del doft så kan jag med i alla fall halvbra precision tänka mig hur det smakar utan att faktiskt parfymera min mun.Tumme upp

SvaraCitera

te e för töntar som gillar stor blommig kopp

SvaraCitera

te e inte en livsstil det e ett handikapp

SvaraCitera

Imperialism. Ondska. 

SvaraCitera

internet: te e inte en livsstil det e ett handikapp

*kokar över* beskt, beskt

SvaraCitera

MissAnox: *kokar över* beskt, beskt

images?q=tbn:ANd9GcSFlwSWPH4lR12z4iyuy-P

SvaraCitera

1. Alla kan dricka te, så dra inte förutsatta meningar om de som gör det.

2. slappna av, vara social.

SvaraCitera