Av någon dum anledning tänker jag på hipsters som inte gillar kaffe. Konstigt nog, för jag själv dricker te.
aristoteles: Jag tycker svenskt/engelskt te är rätt andefattigt, smakar bara parfym.
Förstår vad du menar med detta, men det är alltid farligt nära att vid sådana beskrivningar förstöra hela stämningen kring frasen genom att säga: "Brukar du dricka parfym?=S"
Mysia:
Hipsters dricker ofta te.
Definiera hipster då!
dazed: - Flummiga vänstermänniskor, tanter som tror att alla sjukdomar kan botas genom meditation och destillerat vatten, britter, avslappnat folk.
dazed: Det känns som att medan kaffe är ett bränsle man sörplar i sig tolv koppar av under en kväll medan man röker cigaretter och skriver på sin doktorsavhandling om "Det sovjetiska ordvitsandets uppgång och fall i relation till spannmålspriserna" så är té mer något man sitter och dricker i lugnan ro. Man sitter och läser Jane Austen med sin katt Mr Gilliam i knät och sörplar i sig Earl Grey å väntar på att midsomer murders skall börja på TV8.
Ja, bra beskrivning. Lite är mycket, så jag ger dig en smiley som kommentar: 
MissAnox: Intelligent, kulturintresserad, bokälskande, lugn, sexuell, hälsomedveten, smal, konstnärlig.
Denna tråd var delvis inspirerad av dig eftersom du var den som senast sade att jag verkar dricka te, så nu vet jag hur jag ska tolka din tolkning. Jag har fått intryck att folk tror detta om mig, med undantag av sexuell, givetvis.
mrman:
Te är gott bara. Jag dricker bara te, gillar inte kaffe.
Måste man dricka antingen te eller kaffe?
Buddah:
1. Folk i dreads och hampakläder dricker garanterat te.
Varför? Motivera
kachin: 1. typ, avslappnade människor som är säkra i sig själva. de vågar gå emot kaffe-strömmen.
... och de som varken dricker kaffe eller te?
mynona: Varför? Motivera
Tee känns lite närmare naturen än kaffe (som oftast är alternativet) på något sätt. Typ grönt te utan tillsatser och varmt vatten bara, då borde det rinna till i naturorganet för våra kära hippies.
mynona: Denna tråd var delvis inspirerad av dig eftersom du var den som senast sade att jag verkar dricka te, så nu vet jag hur jag ska tolka din tolkning. Jag har fått intryck att folk tror detta om mig, med undantag av sexuell, givetvis.
haha, åh. Det hade jag glömt.. men ja, så ser min bild av dig ut på ett ungefär.
mynona: Förstår vad du menar med detta, men det är alltid farligt nära att vid sådana beskrivningar förstöra hela stämningen kring frasen genom att säga: "Brukar du dricka parfym?=S"
Med tanke på att smakupplevelsen kommer från till stor del doft så kan jag med i alla fall halvbra precision tänka mig hur det smakar utan att faktiskt parfymera min mun.![]()
te e för töntar som gillar stor blommig kopp
te e inte en livsstil det e ett handikapp
Imperialism. Ondska.
1. Alla kan dricka te, så dra inte förutsatta meningar om de som gör det.
2. slappna av, vara social.