Aviseringar
Rensa alla

Vill du starta eget?


Ämnesstartare

55% i generation Z vill starta eget visar en studie gjord av Universum. Vad säger ni?


   
Citera

Vill och ska.


   
SvaraCitera

Dröjer nog 20 år isf


   
SvaraCitera

Lucella: Hell no


   
SvaraCitera

Fast snarare "no" än hell no


   
SvaraCitera

det är det absolut sista jag vill 

fast jag går tyvärr en utbildning där det nästan är givet att man ska starta eget. vägrar ändå


   
SvaraCitera
time
 time

Lucella: Vet inte

Alltså det verkar ju ändå rätt kul, säg att man har en superbra idé eller liknande. Jag skulle kunna tänka mig att ha ett företag som typ driver mina hjärtefrågor och att vi skulle vara några personer som åkte runt i landet/Europa och föreläste om det vi brinner för, t ex antirasism, feminism, historia, kultur osv. Hade varit supernajs. Eller ett eget bokförlag, det hade jag också gillat! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Eller ett eget bokförlag, det hade jag också gillat!

Vi får starta bokförlag ihop!


   
SvaraCitera
time
 time

Lucella:

Vi får starta bokförlag ihop!

Det vore underbart!!!


   
SvaraCitera
mens
 mens

Nja det blir nog lite för mycket att rodda med 


   
SvaraCitera
timjoc

Har precis startat eget 🙂


   
SvaraCitera

Det beror helt på, om jag inte får jobb startare jag gärna eget men om jag får något jobb som jag trivs med finner jag nog ingen större anledning att starta eget.


   
SvaraCitera

ja framöver. 

men inte om skatten förblir skyhög lr ännu högre. Ledsen

För de flesta ligger nog fokus i att tjäna pengar och sysselsätta sig med något som en finner intressant, att en skapar arbetsplatser är ju ett plus, men inte det mest avgörande i besluten, tror jag. 


   
SvaraCitera

Ska ta över farsans företag när jag kan. Ska då anställa lite folk och börja med lite mer saker än portmontering


   
SvaraCitera

Skulle väldigt gärna vilja och kommer kanske att göra det. Problemet är att Sverige har troligen världens mest betungande regler för egenföretagare vad beträffar bokföring osv. Dvs att man får ägna mer tid åt själva bokförings- och pappersbiten än vad man ägnar åt att driva själva företaget. Att hela den byråkratiska "pappersvändandet" tar för mycket tid i anspråk. 


   
SvaraCitera