PrinceK:
Varför vill man vara sverige demokrat?
Eftersom man tycker att Sverige är på väg åt helt fel håll med nuvarande politik och självklart eftersom Sverigedemokraterna har den bästa politiken och de bästa politikerna.
NiklasW:
Eftersom man tycker att Sverige är på väg åt helt fel håll med nuvarande politik och självklart eftersom Sverigedemokraterna har den bästa politiken och de bästa politikerna.
hahahahahah
amsi:
du är nazist light
Det håller inte. Du får komma med riktiga anledningar och riktiga bevis på varför jag skulle vara nazist. Vet du ens vad nazism är?
SCB har beräknat att vi för att klara det höga trycket av pensionerade och åldrande-talister kommer behöva fler arbetskraftsinvandring. Vad är din åsikt om detta?
NiklasW:
Det håller inte. Du får komma med riktiga anledningar och riktiga bevis på varför jag skulle vara nazist. Vet du ens vad nazism är?
nä va e nazism e de något man eter?
NiklasW:
Skulle inte tro det. Jag känner en massa folk som hatar SD på grund av deras politik och politiker, en av deras politiker kallade en kvinna för hora för inte så länge sedan.
Hur skulle du vilja bemötas om du kom till ett land i hopp om att få stanna och jobba om det är tufft i ditt hemland, jag är säker på att du inte skulle vilja få kicken tillbaks. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
När allt kommer omkring är vi alla exakt lika mycket värda. Med det verkar du och SD inte förstå med tanken på att ni inte vill släppa in fler utlänningar i Sverige. Finns länder som har det värre men ändå tar in utlänningar.
Hur ser ni på homosexuallitet?
PrinceK: Finns länder som har det värre men ändå tar in utlänningar.
Inte i närheten så mycket som Sverige. De enda övriga länderna i Europa som kan mäta sig med Sveriges massinvandringspolitik är Frankrike, Storbritannien och Tyskland och då får man ta i beaktning att de är ca 10 ggr större om inte mer.
NiklasW:
Man är svensk om man delar den svenska kulturen och det svenska beteendet, om man av andra anses vara svensk men framförallt om man upplever sig själv som svensk. Sedan behöver man ju inte lämna hela sin kultur från hemlandet bakom sig. Man kan naturligtvis känna sig både svensk och iransk men det viktigaste är att man har en övervägande svensk identitet och att man och att man respekterar den svenska kulturen.
Vill man inte bli svensk behöver man inte heller bli det, men då ska man i första hand naturligtvis inte komma till Sverige. Behöver man ändå skydd, exempelvis om det är krig i ens eget land, så ska man naturligtvis få stanna i Sverige trots att man inte vill bli svensk. Men då är det viktiga att man respekterar den svenska kulturen och att man, när det eventuellt är lugnt i hemlandet, åker tillbaka.
Jag håller med dig.
va tycker du om att era riksdagspolitiker kallar en blatte olika okvädningsord och hotar honom med våld, för att sedan kalla en tjej som ingriper för hora?
Varför har sådana rasister sökt sig till partiet? Hur kan sådana rasister bli så pass populära och accepterade inom partiet?
Jag har blå ögon, är "blond" och ljusare än solen i huden, älskar du mig!?
vad tkr du om med sverge?
Eftersom alla ställer frågor som enbart berör flyktingpolitiken och invandringen till Sverige så ställer jag följande frågor till SD.
1. Alkoholkonsumtionen ökar eller i vart fall privatimporten ökar och går längre och längre ner i åldrarna. Berusade 10 - 12-åringar är inte alltför ovanligt. I synnerhet runt midsommar och storhelger. Hur vill SD tackla detta problem? Rent allmänt pimplar svenskarna mer alkohol idag än vad de gjorde för säg 25 - 50 år sedan. Idag är det alltför vanligt en vanliga svenskar även dricker i veckorna med de alkoholskador detta ger och kostar samhället.
2. Är själv ingen större alkoholkonsument. Röker hellre en joint när det passar sig. Men med dagens lagstiftning så kan jag både hamna i fängelse och bli av med körkortet bara för att jag blir ertappad med en joint på en rockfestival. Vad vill SD göra för att legalisera Cannabisinnehav och bruk? Kanske tom egen privat odling? En planta hemma för egen konsumtion? ![]()
3. S, V och MP vill införa förmögenhetsskatten om de kommer till makten som de borgerliga partierna tog bort. Med dagens skyhöga taxeringsvärde på fastigheter så behöver man inte äga nämnvärt många kronor på banken eller i aktier/aktiefonder innan i princip ALLA måste betala förmögenhetsskatt. Vad anser SD om detta?
- Vad innebär "anpassas till det svenska samhället"?
- Ska vi skicka tillbaka flyktingar vars liv hotas?
- Vemfan har sagt något om att förbjuda "traditionella skolavslutningar"?
- Vad avses med "anpassa sig till andra kulturer", ska Sverige stanna i sin kulturella utveckling?
- Varför polariserar man kvinnor som lever under misshandel och förtryck från "invandrare" när vanliga svenssons även dessa misshandlar och förtrycker friskt, vilket det inte sägs ett knyst om.
- Varför ställs invandrare mot pensionärer?
- Varför förespråkar man högre straff när i princip all tillgänglig forskning talar för att detta inte sänker brottsligheten?
- Varför tillkännager man inte att anledningen till att Sverige har Europas högst antal våldtäkter är att vi också har den striktaste lagstiftningen vad gäller dylik brottslighet?
- Vilka åtgärdsprogram åsyftas för dessa brott?
- Förnekar Sverigedemokraterna könsroller totalt?